דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיטת הפירמידה - הרמאי היחידי הוא אתה! 

מאת    [ 11/12/2008 ]

מילים במאמר: 516   [ נצפה 9790 פעמים ]

אמת או שקר?

1. הפירמידה הינה הונאה.
כן ולא.
הפירמידה הינה בסה"כ שם כולל למודל עיסקי מתקדם של שיטת "חבר מביא חבר"
במידה ומתקבל תגמול כספי אמיתי עבור אנשים חדשים שגייסתם אזי - אין זו הונאה.
במידה והובטח תגמול כספי אך הוא אינו מתקיים בפועל - זוהי הונאה.

2. יוזמי הפירמידה הינם רמאים מתוחכמים.
שוב, כן ולא.
אם מדובר ברמאים שאינם מתכוונים לשלם או מתכווים להיעלם בלי התראה מוקדמת: נכון.
אך אם מדובר במערכת יציבה שממשיכה לתגמל - זוהי לא רמאות.

3. הפירמידה הינה אשלייה שמוכרת חלומות לא מציאותיים.
כן ולא.
בהנחה שאין מדובר ברמאות - האשליה היחידה היא אצלכם בראש...
האם ניתן להתעשר מהפירמידה - בהחלט כן.
האם ניתן להתעשר בין לילה? בהחלט לא.
האם ניתן להרוויח הרבה בהשקעה כספית קטנה? בהחלט כן.
האם ניתן להרוויח הרבה בלי להשקיע הרבה זמן, מאמץ ושעות רבות של עבודה? לא!

4. רק הראש של הפירמידה מתעשר.
ממש לא.
הוא בהחלט מרוויח יותר אבל גם מי שהצטרף בשלב מתקדם מסוגל להרוויח הרבה כסף.

5. אין מספיק אנשים שיחזיקו את הפירמידה.
שטויות במיץ.

6. הפירמידה מסוכנת לכלכלה.
נכון...
בדיוק כמו הבנקים שקורסים בזה אחר זה בימים אלו..
תוכניות הפנסיה שנמחקו כלא היו..
השקעה במניות ואגרות חוב...
ועוד... כל מערכת שמגלגלת סכומים גדולים לעולם תהיה מסוכנת.
אבל מסיבה אחת בלבד:
הגורם האנושי..

7. אין קשר בין שיטת הפירמידה ובין שיווק הרב שכבתי (MLM)
ממש...
MLM זוהי פירמידה משודרגת הנותנת פתרנות לחלק מהחסרונות המהותיים במודל הפשוט:
- ההשקעה אינה וירטואלית אלא רכישה אמיתית של מוצר מסויים (לרוב מוצרי בריאות)
- המוצר מוצג כבעל ערך אמיתי העומד בפני עצמו ללא קשר לשיטת שיווקו.
- הMLM ביגוד לפירמידה מציעה תמיכה והדרכה רבה למפיץ הטרי.
- לMLM יש כתובת, ניסיון רב, מיליוני משתתפים ופריסה עולמית רחבה.
-לMLM מערך הפצה מסודר ומאורגן לרבות כלים ועזרים נגישים.

למעשה, אלו הם הפרמטרים המבדילים בין ההצלחה והעמידות לאורך זמן במודל זה לבין ההתפוגגות המאפיינת את הפירמידה הקלאסית שללא כל אלו אינה יכולה לשרוד.

8. המוצר או המודל בפירמידה אינו מספיק אטרקטיבי.
ומה בדיוק אטרקטיבי כל כך בהמבורגר?
להזכירכם, אחת החברות העשירות בעולם עשתה את רוב הונה ממכירה של..המבורגרים.
(וחברה נוספת מוכרת משקה מוגז בצבע שחור! מי היה מאמין??)

9. הפירמידה מרוויחה בעיקר מכל אותם אלו שלא מצליחים למכור ולהפיצה הלאה.
בדיוק להיפך...ככל שיצטרפו יותר כך תרוויח יותר.

לסיכום:

א. לפני כל השקעה כספית בידקו וודאו כי יש כתובת מהימנה מאחוריה.
ב. אל תשלו את עצמכם! אם אינכם מתכוונים לעבוד ולהשקיע - אל תכנסו.
ג. אל תסמכו על אחרים - העבודה הפרדוקטיבית האמיתית בידיים שלכם. כל השאר זה קצפת.
ד. דעו לא רק לקבל עצה אלא גם ממי לקבל אותה.

חשוב לי להבהיר:
אין בכוונתי במאמר זה להציג את הפירמידה כמודל עיסקי מוצלח או מומלץ אלא להעמיד דברים על דיוקם ולשפוך אור על הגורם האנושי הרגשי המעורב בתהליכים היוצרים סטיגמות וקבלת החלטות על סמך "ניסיונם של אחרים"

לא פעם החוויות האישיות שלנו אינן תואמות או מתאימות לחוויותיו של אחר.
לא בהכרח משקעים ותובנות אליהם אנחנו הגענו על סמך ניסיוננו ישקפו נכונה את התובנות או התוצאות של אותן הפעולות כאשר מבוצעות ע"י מישהו אחר.

כשלונותנו שלנו אינן אסמכתא לטיבו של מודל עיסקי זה או אחר אלא תוצאות ניסיוננו האישי בלבד ולעיתים להפוך להצלחות עיסקיות מרהיבות כאשר מבוצעות ע"י מישהו אחר.



אייל אטד
SODOMORA - המועדון לאירועים
DECIBEL - החברה למוזיקה
http://www.sodomora.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 


מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב